הכשרה מקצועית ושילוב בתעסוקה

רבים מאזרחי ישראל אינם מודעים לעובדה כי כל אדם המחפש עבודה, ואף עובד שמשרתו דורשת עדכון או שמצב בריאותו שונה, זכאי לשירותי הכוונה תעסוקתית מטעם המדינה. אך מלבד זאת, ישנן קבוצות רבות באוכלוסייה שזכאיות לתמריצים נוספים הקשורים בליווי מקצועי ושילוב בתעסוקה, מתוך הרצון לשלבן בחברה הישראלית בצורה הטובה ביותר.

shutterstock_1453324212

עיקרי הזכויות להכשרה מקצועית ושילוב בתעסוקה

מדינת ישראל על שלל משרדיה הממשלתיים, מציעה תכניות ייחודית להכשרה וליווי תעסוקתי עבור מגוון אוכלוסיות מיוחדות. כך בין השאר, זכאיות קבוצות מסוימות באוכלוסייה ליהנות מתכנית שוברים מסובסדים להכשרה מקצועית המופעלת על ידי משרד הכלכלה, וכן נפגעי פעולות איבה, נפגעי עבודה ועוד – יכולים ליהנות מתכניות שונות לתכניות שיקום מקצועי. בנוסף, מזכה משרד הכלכלה את מסיימי הקורסים להכשרות מקצועיות במענקי התמדה מיוחדים, הניתנים להם בתנאים מסוימים.

פסקי דין הנוגעים לייעוץ ושילוב בתעסוקה

תקנות רבות הנוגעות להכשרה מקצועית מופיעות בחוק הביטוח הלאומי, וכן בתקנות הספציפיות לשיקום מקצועי. מלבד זאת מנוסחות בחוק ההגדרות המדויקות לדורשי העבודה, הזכאים להכשרות ולשירותי ליווי מסוימים מטעם שירות התעסוקה, כאשר בבסיסן של כלל תקנות אלה עומד חוק יסוד חופש העיסוק, הרלוונטי לכל אזרח ולכל אדם במדינת ישראל.

למי ניתן לפנות למידע נוסף?

החוקים השומרים על זכויותיהם של העובדים בישראל הם רבים מספור, וניתן לראותם במקומות שונים תחת מגוון נושאים. כך, על אף היותו של ספר החוקים גלוי לכל, עובדים רבים אינם מודעים לזכויותיהם בשל ריבוי ובלבול בעובדות. חברת 'זכויות' מציעה לכל עובד באשר הוא שירותי ייעוץ וחישוב מקיפים בנוגע לזכויותיו המגיעות לו על פי חוק, והיא מגישה לו את כל המידע הרלוונטי אודותיו בניסוח נגיש, ברור ומקיף.

פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם עם מידע, ייעוץ והכוונה
בנושא הכשרות מקצועיות ושילוב בתעסוקה!