זכויות נשים עובדות

עד לא מזמן היה מקובל לחשוב כי במדיניות שוויונית אסור להבחין בין קבוצות אוכלוסייה שונות, ושיש להתייחס לכולם באותו אופן בדיוק. אך בשנים האחרונות מבינים במערכת החוק יותר ויותר כי לא ניתן להתעלם משינויים מולדים או תרבותיים של אוכלוסיות מוחלשות, ורק תוך התחשבות נכונה בייחודן יושג שוויון אמיתי. האוכלוסיה הייחודית הגדולה ביותר בישראל שדורשת מענה מיוחד היא אוכלוסיית הנשים, שעד היום לא זכתה ליחס שוויוני לחלוטין.

shutterstock_2948834992

מהן זכויותיהן של נשים עובדות?

לא כל עובד ועובדת יודעים זאת, אך ישנו מושג מוסדר בחוק הנקרא זכויות נשים עובדות, וכלל המעסיקים מחויבים בו, ללא קשר לדרישתן של הנשים העובדות לאותם תנאים. כך למשל, ישנן תקנות קבועות בחוק השואפות לשוויון בין גברים לנשים בתעסוקה, ותקנות המקלות עם נשים לפני ותוך כדי הריון, וגם במקרי הריון יוצאי דופן.

החוק לטובתכן

פסקי הדין השומרים על זכויות נשים עובדות נוגעים בעיקר לתקופה שלפני ואחרי לידה. הם מפורטים מאד ושומרים על כך שנשים לא תיפגענה במאומה בכל אחד משלבי הרחבת המשפחה, לרבות טיפולי פוריות והפלה, אומנה ואימוץ, וכן ישנן שלל תקנות המחייבות את המעסיק בשמירה על המשרה, היקפה, גובה המשכרות ועוד במהלך תקופת ההיריון וחופשת הלידה. חשוב לציין שהמדינה מכירה גם בזכויותיהם של בני הזוג בתכנון המשפחה, וגם להם זכויות הקבועות בחוק. תקנות מיוחדות קבועות בחוק אף עבור נשים שחוו אלימות, בהווה או בעבר, ונשים שסבלו מהטרדה מינית במקום העבודה.

דעי את זכויותיך

חברת 'זכויות' מציעה לנשים ולכלל העובדים היכרות נגישה וקלה עם פסקי הדין השונים לעבודה, כולל חישוב זיכויים (כספיים או ימי חופשה/מחלה), ודאגה לעדכון בכל אחת מההטבות להן אתם זכאים בעתיד וגם בדיעבד. אם אתם עומדים בפני קבלה לעבודה או שכבר נתקלתם במקרה שחוקיותו מוטלת בספק בכל הנוגע לזכויות עובדים, צרו עמנו קשר ואנו נדאג לממש את כל הזכויות המגיעות לכם.

זכויותיך חשובות!
צרי אתנו קשר ותקבלי את כל המידע והייעוץ הנוגע לזכויות נשים בעבודה