זכויות עובדי קבלן

עובדי קבלן אינם מועסקים באופן ישיר על ידי החברה בה הם עובדים, אלא מועסקים דרך קבלני כוח אדם. חשוב לדעת כי על אף שצורת העסקתם שונה, עובדי קבלן, ככל העובדים, זכאים לזכויות מתוקף החוק. יתרה מכך, ישנן זכויות נוספות, ייחודיות לעובדי קבלן כוח אדם, אשר משתנות בין המגזר הפרטי והציבורי. יש לשים לב כי חוקים אלה אינם חלים על עובדי שמירה וניקיון, אשר מועסקים על ידי חברות שירותים.

shutterstock_2834246572

זכויות ייחודיות

הזכויות הנוספות, להם זכאים עובדי קבלן במגזר הציבורי, ניתנות בהתאם לחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, ומטרתן להעניק תנאים דומים לאלו של המועסקים באופן ישיר. כך למשל, העובדים זכאים לשי זהה לחג ולתוספות שכר זהות. לעומת זאת, הזכויות הנוספות של עובדי קבלן במגזר הפרטי ניתנות מתוקף צו הרחבה בענף אספקת שירותי כוח אדם, אשר נועד להגן על תנאי העסקתם. לדוגמא, החוק מפחית את כמות השעות הנדרשות למשרה מלאה. בכך, עולה סכומם של דמי החופשה, החגים וההבראה. יתרה מכך, החוק מעניק הגנות נוספות, בהן איסור על העסקה כעובד קבלן לתקופה של מעל 9 חודשים ואיסור גביית תשלום עבור הכשרה או השתלמות.

פסקי דין בנושא

פסק דין שעסק בתנאי העסקה של עובדי קבלן קבע כי הם זכאים להשוואת תנאים לאלו של עובדי המעסיק בפועל, גם לא מועסקים באופן ישיר עובדים באותו התפקיד. חובתו של קבלן כוח האדם למצוא קבוצת השוואה רלוונטית ולהשוות את תנאיה לאלו של עובדי הקבלן. בפסק דין אחר נקבע כי דרישה במרכז, שמטרתה לחמוק ממתן קביעות לעובדי קבלן, אינה בהתאם לחוק.

הגנה על עובדי קבלן

פעמים רבות עומדים עובדי קבלן למול יחס לא הוגן. כמועסקים בלתי ישירים, לעיתים נדמה כי זכויותיהם אינם ברורות או שלמעסיק יש פחות חובות כלפיהם. דעו כי החוק מגדיר בברור למה זכאים עובדי קבלן. במידה ואתם חשים כי לא קיבלתם את המגיע לכם בחוק, צרו עמנו קדם בהקדם. לחברת 'זכויות' ניסיון רב בטיפול בנושאים אלו, ונעשה ככל שביכולתנו כדי לוודא כי זכויותיכם נשמרות.

זקוקים למידע נוסף על זכויות עובדי קבלן?
פנו אלינו ונציגנו ישמח לסייע.