חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי

מדינת ישראל יוזמת תמריצים רבים עבור אזרחים שהתנדבו בשירות המדינה במשך פרקי זמן ובתנאים מסוימים, בצה"ל או בשירות הלאומי. כך, התפישה כי שירות המדינה מהווה את "כרטיס הכניסה" לחברה הישראלית, אינה רק סיסמא תרבותית אלא גם ביטוי המשקף מציאות שכיחה וקיימת.

עיקרי זכויותיהם של חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי

חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי זכאים למענקים ופיקדונות שונים, ולהטבות במס הכנסה ובביטוח הלאומי. כמו כן, הם זכאים לסיוע בשכר לימוד (בתנאים מסוימים), לייעוץ משפטי ולהכוונה תעסוקתית. מלבד זאת, מוסדות המדינה מקיימים תכניות ייעודיות שונות המעצימות חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי שמשתייכים לאוכלוסיות ספציפיות, דוגמת חיילים משוחררים יוצאי אתיופיה, חרדים ואנשים עם מוגבלויות.

פסקי דין

רוב התקנות הקבועות בחוק שנוגעות למי ששירת, באופן חלקי או מלא, בשירות המדינה, מנוסחות בחוק לקליטת חיילים משוחררים משנת 1994, ובתקנות לקליטת חיילים משוחררים הנוגעות להשכלה גבוהה. התקנות מפורטות מאד וכוללות בתוכן תחומים רבים ושונים, ומומלץ להכירן היטב ולעקוב אחרי התוספות השונות (כדוגמת התיקון שנעשה בשנת 2010 בו נקבע כי חיילים משוחררים מאותה שנה והלאה זכאים למימון מלא של שנת הלימוד הראשונה בתואר ראשון בפריפריה). מעבר לכך, ישנן מספר תקנות הכלולות במסגרת חוקים אחרים כמו האיסור להפלות משרתי מילואים – איסור המעוגן בחוק לשוויון הזדמנויות בעבודה.

יש מי שדואג לכם

אנשי הצוות המקצועיים של חברת 'זכויות' מציעים לכם ליהנות משירות אישי ומקיף הכולל בירור של כלל הזכויות המגיעות לכם במגוון תחומים, כמו גם חישוב הטבות וזכויות שונות (ימי חופשה והבראה, גובה מענקים, הפרשי שכר והסכמים שונים), כך שתמיד תדעו מה מגיע לכם על פי החוק ותצאו מורווחים.

רוצים לדעת את זכויותיכם אבל חוששים לפספס פרטים חשובים?
פנו אלינו ונדאג לתת לכם את כל המידע לו אתם זקוקים!