סיום יחסי עבודה

במהלך חיינו, רובנו עוברים ממקום עבודה אחד לאחר בשל סיבות שונות. לעיתים מדובר בהתפטרות בעקבות מעבר לתפקיד חדש, פיטורים מצד המעסיק או עזיבה בנסיבות אחרות. מדובר בתהליך של שינוי, שעשוי להיות מבלבל ומלווה בקשיים. מסיבה זו, כדאי לדעת בדיוק מהן זכויותיכם וחובותיכם בכל הקשור לסיום יחסי עבודה.

shutterstock_3194246182

פיטורים או פרישה ממקום עבודה

ראשית יש לשים לב שתהליך ההתפטרות או הפיטורים נעשה כדין. דעו כי החוק קובע כי טרם ההתפטרות, עליכם למסור למעסיק הודעה מוקדמת. הדבר נכון גם לגבי מעסיק אשר החליט לפטר עובד. בנוסף, במקרה של פיטורים, ישנה חובה לבצע שימוע, שבמהלכו יוצגו בפני העובד הסיבות בגינן המעסיק שוקל לפטרו, ותינתן לו הזדמנות להגיב עליהן. במידה והעובד חש כי ההליך היה בניגוד לחוק, באפשרותו להגיש ערעור לבית הדין לעבודה. יתרה מכך, על פי חוק פיצויי פיטורים, עובדים אשר עומדים בתנאי החוק זכאים לפיצויים כספים עם סיום העסקתם. בחוק כלולים עובדים שפוטרו לאחר שנת עבודה וגם עובדים שהתפטרו בנסיבות מסוימות, בהן, בין היתר, מעבר דירה או הרעה מוחשית בתנאי העבודה.

פסקי דין בנושא

סיום יחסי עבודה הוא נושא הנידון בעשרות פסקי דין שונים בשנים האחרונות כאשר רבים מהם מתייחסים לתופעה בה מעסיקים מפטרים עובדים כדי להימנע מתשלום עבור זכויות סוציאליות. בית המשפט קבע כי פיטורים אלו אינם כדין. מקרים אחרים מתייחסים לפיטורים בנסיבות האסורות לפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, בהם פיטורים בעקבות הריון, גיל או שינוי מין.

סיוע בעת סיום העבודה

אנו בחברת 'זכויות' עומדים לרשותכם בכל השלבים במעגל התעסוקה, ובהם גם פיטורים או פרישה ממקום העבודה. אנו עורכים בדיקה מקיפה ומוודאים מהם תנאי העזיבה, מהו התשלום עבור ימי חופשה שלא נוצלו, אם המעסיק הפריש את הסכומים המתאימים לקופות השונות והאם מגיעים לכם פיצויים. ברצוננו להבטיח שתקבלו את כל ההטבות והזכויות המגיעות לכם בעת סיום יחסי העבודה.

לא בטוחים למה אתם זכאיים לאחר עזיבת העבודה?
נציגנו ישמחו לענות על כל השאלות.