עבודה בגיל השלישי

בעידן בו תוחלת ואיכות החיים עולה בקצב מהיר מאי פעם, אנשים רבים בישראל מוצאים את עצמם מחוץ למעגל העבודה בשל פרישה לפנסיה, בעוד הם מסוגלים ואף מעוניינים להמשיך ולתרום למשק. עבור אנשים כאלה נוסחו בחוק תקנות השומרות על זכויותיהם של עובדים המשתייכים לגיל השלישי, במקום העבודה הישן או במשרה חדשה.

shutterstock_2608309762

עיקרי הזכויות

אנשים המשתייכים לגיל השלישי בישראל זכאים לקצבת זקנה, וזאת בתנאי שהכנסותיהם אינן עולות על גובה הכנסות מקסימלי הקבוע בחוק (כדאי לדעת שבחישוב הכנסות אלה לא נלקחות בחשבון קצבאות שונות – לרבות הפרשה לפנסיה – כך שניתן לצבור בפועל הכנסות גדולות מבלי לפגוע בקצבת הזקנה). עוד חשוב לדעת כי עובדים בגיל השלישי אינם מוגנים מפני אפליה בשל גילם במסגרת החוק לשוויון הזדמנויות בעבודה, אך אין משמעות הדבר שאין להם הגנה כלל, ובמקרים של עתירה לבית משפט נידון כל מקרה לגופו. מלבד זאת זכאים עובדים בגיל השלישי לזכויות הקשורות לפרישה לגמלאות (או לחלופין, לסירוב לצאת אליה בתנאים מסוימים), וכן למרכזי תעסוקה ייעודיים המותאמים להם לאחר הפרישה.

פסקי הדין בנושא

תקנות רבות הקשורות לעובדים בגיל השלישי מנוסחות בחוק גיל הפרישה, וחלקן מופיעות בפסקי דין אחרים דוגמת דיני קצבת הזקנה, או בפסקי דין נקודתיים דוגמת חובתו של מעסיק לשקול בענייניות את סירובו של עובד לפרוש לגמלאות בגיל הפרישה. זכויותיהם של אנשים בגיל השלישי ואנשים עובדים בפרט מופיעות באופן חלקי במקומות נוספים במערכת המשפט הישראלית, אם כי עיקרי הדברים מנוסחים בחוק גיל הפרישה, בתקנות קצבת הזקנה ובחוק לשוויון הזדמנויות בעבודה.

לדעת תמיד למה אתם זכאים

במיוחד במצבים בהם החוק אינו תמיד חד משמעי כדיני עובדים בגיל השלישי, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בנוגע לזכויותיכם במקום העבודה ובכלל. אנו בחברת 'זכויות' מתחייבים לא רק ליידע אתכם בכל ההטבות והזכויות המגיעות לכם, אלא גם בחישובי הזיכויים וההטבות להם אתם זכאים באופן רטרואקטיבי. תוכלו לפנות אלינו בכל שאלה ובכל מצב, ואנו נדאג לכך שתקבלו את כל המגיע לכם, בטווח הקרוב והרחוק.

לא בטוחים אם אתם זכאים להטבה או להקלה בחוק?
פנו אלינו ואנו נבצע עבורכם בדיקת זכויות יסודית ומקיפה!