שוויון הזדמנויות בעבודה

במצבים מסוימים עובדים חוששים לקבל יחס שונה בגלל מאפייניהם האישיים. כך למשל, נשים בהריון עלולות להתקשות למצוא עבודה, עובד מלאום שונה יכול לחוש שאינו זוכה לאפשרות קידום שוות, אדם מבוגר עלול להרגיש שהוא מקבל יחס שונה מעובדים צעירים ממנו, ואנשים בעלי נטייה מינית שונה עשויים להרגיש מופלים. חשוב לדעת כי קיימים חוקים המגנים מפני אפליה במקום העבודה ומחייבים יחס שוויוני לכל עובד באשר הוא.

shutterstock_2214661422

איסור על אפליה בעבודה

חוק שוויון הזדמנויות בעבודה קובע כי חל איסור על מעסיק להפלות עובד בשל מאפייניו. כלומר, החוק אוסר על התייחסות שונה לאדם בשל מינו, נטייתו, גילו, גזעו, דתו, מעמדו, מצבו המשפחתי, השקפותיו או מקום מגוריו. היחס השוויוני מתייחס הן למועמדים לעבודה והן לעובדים, אשר צריכים לקבל שוויון הזדמנויות בנושאי תנאי עבודה, הכשרה, קידום ופיטורים. למידע נוסף, תוכלו להיעזר במדריך שבקישור על מנת להכיר טוב יותר את זכויותיכם.

פסקי דין בנושא

פסקי הדין מתייחסים למקרים ספציפיים בהם עובדים נתקלו ביחס בלתי הוגן בעבודה, ומבהירים את עמדת החוק בנושא שוויון הזדמנויות. לדוגמא, החוק קובע שאסור להפלות הורים לילדים בקבלה לעבודה ושאין לפטר עובד בשל גילו או מוצאו. בנוסף, על פי חוק שכר שווה לעובדת ולעובד אסור להפלות נשים בשכר. פסקי דין נוספים עוסקים בנושא אפליה על רקע בריאותי, אשר אסורה בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות.

עוצרים את אי השוויון

אם נתקלתם ביחס לא שוויוני במקום העבודה דעו כי יש לכם לאן לפנות. אנו בחברות 'זכויות'  מעמידים בראש סדרי העדיפויות שלנו את ההגנה על העובדים ופועלים רבות כנגד אפליה בעבודה. נשמח לסייע לכם בכל מקרה בו חשתם שעמדתם מול יחס לא הוגן, ולדרוש עבורכם את המגיע לכם על פי הדין.

מקום עבודתכם לא מעניק שוויון הזדמנויות כחוק?
פנו אלינו בהקדם ונעמוד לרשותכם!