שיקום מקצועי וסיוע בלימודים

אנשים שעברו טראומות ושינויים קיצוניים בחייהם לרוב מתקשים לחזור לשגרה, והרבה פעמים הם מקבלים תמיכה אישית מהסובבים אותם במעגל החברתי והמשפחתי. אך רבים אינם יודעים כי גם המדינה יכולה לתמוך כלכלית ומקצועית באנשים אלו, והיא למעשה מסייעת להם בשיקומם, בדגש על חזרתם לעבודה או שילובם במקום עבודה חדש.

shutterstock_3038665912

מי זכאי לשיקום מקצועי וסיוע בלימודים מטעם המדינה?

בין הקבוצות המרכזיות הזכאיות לסיוע על פי חוק ניתן למנות נפגעי עבודה, אלמנים ואלמנות, אסירים משוחררים, נפגעי פעולות איבה וגם אנשים עם מוגבלויות – לרבות הפרעות קשב ולקויות למידה. תוכניות השיקום לרוב כוללת ליווי תעסוקתי לפני בחירת המקצוע או סיוע כלכלי בלימודים, כאשר בכל אחד מהמקרים יש להגיש את הטפסים והאישורים הרלוונטיים כדי לקבל את הזכאות לתכנית. עוד כדאי לדעת, כי במקרים מסוימים תיתכן האפשרות להעביר את הזכאות לסיוע לבן זוגו של המשוקם.

פסקי דין וניסוחי חקיקה הנוגעים לשיקום מקצועי

תקנות השיקום המקצועי הבסיסיות מופיעות בחוק הביטוח הלאומי, אך מלבדן מופיעות תקנות השיקום המקצועי גם בחוק הנכים וחוק התגמולים לנפגעי פעולות האיבה. כדי לקבוע את הקריטריונים לאותם מצבים, מנוסחים בחוק גם התנאים המגדירים את מצבם של אותם זכאים, דוגמת נפגעי עבודה  ולקויי למידה.

בדקו האם אתם זכאים להטבה

עובדים המקפידים לבדוק את זכויותיהם לרוב נהנים מפיצויים ומענקים שונים, אך כמעט בכל המקרים הם אינם מודעים לכל ההטבות המגיעות להם, וזאת מפני שהחוקים אינם מנוסחים במקום אחד, והם נוגעים לתחומי תעסוקה ומצבי חיים רבים מספור – לפני, במהלך וגם אחרי תקופת העבודה. אנו בחברת 'זכויות' מציעים לכם ליהנות משירות מקצועי של חישוב זכויותיכם – באמדן שעות וימי חופשה מפורט, וכמובן בכל הנוגע לשיקום מקצועי וסיוע בלימודים, באם אתם זכאים להם. היועצים המומחים שלנו ילוו אתכם בכל שלב שתהיו בו, כך שתיהנו מכל הזכויות המגיעות לכם בעבר ובעתיד.

 

מעוניינים בשיקום מקצועי? זקוקים לסיוע בלימודים?
נשמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם עד שתקבלו את מלוא ההטבות להן אתם זכאים!