תעסוקת בעלי מוגבלויות

מדינת ישראל פועלת במרץ כדי להגן על זכויותיהן של קבוצות שונות באוכלוסייה. הרשויות במדינה עושות זאת מכיוון שלמרבה הצער, קבוצות רבות אינן מצליחות ואף אינן יכולות להגן על זכויותיהן כלל, ובמקרים כאלה ישנו הכרח שהמדינה תתערב ותדאג לכך שכולם ייהנו משוויון אמיתי ומלא. אחד מהעקרונות החשובים ביותר בחוקי העבודה בישראל ובעולם הוא תעסוקת אנשים עם מוגבלויות, ובשנים האחרונות מושם דגש נרחב יותר בנושא.

shutterstock_2955045592

עיקרי זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות בעבודה

אנשים עם מוגבלויות זוכים לזכויות מגוונות בכמה מישורים שונים, בעבודה ומחוצה לה. במקום העבודה למשל, חלה חובה על מעביד המעסיק תחתיו 25 עובדים לפחות, לקדם עד כמה שביכולתו את שילובם וקידומם של אנשים עם מוגבלויות בארגונו, וכן חל עליו איסור להפלות עובד זה או אחר בשל מגבלתו הפיזית, לרבות דרישת מידע אודות מוגבלותו הפיזית שלא לצורך או חלילה לפטרו בשל אותה מוגבלות. מחוץ לעולם העבודה, בולטת זכות היסוד לנגישות, המחייבת להנגיש את כלי התחבורה הציבורית, וכן את כל מבני הציבור בישראל (מוסדות, מבני מסחר ונותני שירות), עבור כל סוגי המוגבלויות הפיזיות.

חוקים ותקנות הנוגעים לאנשים עם מוגבלויות בעבודה

מרבית התקנות המחייבות שמירה על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות מעוגנות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות משנת 1998, אך ישנן תקנות נוספות המופיעות גם בחוק המחייב ייצוג הולם ובחוק ל העדפה מתקנת. עוד במקום העבודה, חל איסור אפליה על רקע מוגבלות פיזית שאינה קשורה לכישורי העובד במסגרת החוק לשוויון הזדמנויות בעבודה.

נלחמים למען הזכויות שלכם ושל יקיריכם

אנו בחברת 'זכויות' פועלים במטרה למצות עבור כל פונה את מלוא ההזדמנויות והזכויות המגיעות לו על פי חוק, ומלבד שירותי ייעוץ מקצועיים אנו מציעים גם שירותי חישוב זכויות שונים מכלל המוסדות הממשלתיים. אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר ולדעת בדיוק מה מגיע לכם, בכל שלב ומצב.

לא בטוחים שקיבלתם את כל הזכויות שלכם?
פנו אלינו ותוכלו לדעת שאתם בידיים טובות!